life.nv.ua
Warning: No images in specified directory. Please check the directory!
Debug: specified directory - https://blog.nt.zp.ua/images/pressa/ZHOLDAK
Відомий український режисер Андрій Жолдак поставив єдину у творчому доробку Людвіга Ван Бетховена оперу Фіделіо і днями презентував її на сцені національної опери в Амстердамі.
За сюжетом твору Бетховена, щоб визволити свого коханого Флорестана з найглибшої темряви підземель Піццаро, Леонора, одягнена чоловіком і під новим іменем Фіделіо, вирушає в небезпечну пригоду. Це історія боротьби за життя, де на тлі зіпсованого світу надія народжується завдяки любові.
У Нідерландах український режисер Андрій Жолдак представив своє бачення класики пера Бетховена.
«Я вирішив не розповідати історію. Завжди цікаво робити крок у тому, що, по суті, є наративною формою — замість того, щоб просто використовувати експресіоністський підхід, зчитаний з партитури Бетховена», — зазначив Андрій Жолдак.
Центром тяжіння в роботі над Фіделіо, за ствердженням самого режисера, була музика, яка надихала краще будь-яких слів.
Якість музичної складової глядачам віртуозно презентували Королівський оркестр на чолі з Колумбійсько-австрійським диригентом Андресом Ороско-Естрада, сопрано Жаклін Вагнер у ролі Леонори та тенор Ерік Катлер у ролі її коханого Флорестана.
«У Жолдака неортодоксальний підхід до класики. До нього треба звикнути. І тоді кожен відчує, наскільки далекоглядним, а інколи і пророчим є його підхід до класичних творів, а також — сам спосіб розповідати історії. Він — божевільний митець і тому його роботи викликають такі емоції. Ти весь час очікуєш момент, коли білі рукавички, в яких Жолдак препарує класичний шедевр, будуть зняті», — переконаний театральний експерт Люк Йостен.
Нагадаємо, що напередодні повномасштабного вторгнення, наприкінці грудня 2021 року, режисер приїздив після довгої паузи до Києва, де з аншлагом провів майстер-клас. Тоді він оголосив свою готовність ставити вистави у вітчизняних театрах і працювати в Україні. Адже Жолдак вважає себе українським режисером, про що не втомлюється повторювати на кожній прем'єрі своїх вистав, у якій би країні світу це не відбувалось.